Co zrobić, aby e-sprzedaż była skuteczna?

Podstawą skutecznej sprzedaży w Internecie jest synergia trzech elementów: technologii, czyli narzędzi, precyzyjnego doboru grupy docelowej oraz właściwego komunikatu. Dobór właściwej grupy docelowej powinien być punktem wyjścia działania każdego marketera. Bardzo istotne są dwa aspekty selekcji takiej grupy.

›› Po pierwsze:

zrezygnowanie ze stereotypowego myślenia na temat klientów.

Produkty męskie kupowane są także przez kobiety jako przykładowo prezent dla partnerów, ojców czy synów, z kolei produkty kobiece premium, często nie kupują Panie dobrze zarabiające, a jedynie aspirujące do tego miana.

›› Po drugie:

w dobie big data i sztucznej inteligencji to narzędzia, w dużym stopniu potrafią zbadać i wybrać osoby, które aktualnie wykazują zainteresowanie danym produktem.

Dajmy technologii wyprowadzić się z błędu. Strategia komunikacji z klientami przyniesie efekt wówczas, gdy wynika ona i jest dostosowana do właściwie dobranej grupy docelowej. Kreatywność w tym aspekcie jest niezwykle istotna, ponieważ inaczej będziemy mówić do mężczyzn, młodych matek czy seniorów, księgowych, trendsetterów czy lekarzy. Musimy zdiagnozować ich potrzeby i problemy, by wiedzieć jak do nich mówić, by ci chcieli utożsamiać się z naszą marką i kupować nasze produkty.

Ostatni element, bez którego cała układanka będzie nie do poskładania: narzędzia bez ludzi są po prostu narzędziami, dopiero we właściwych rękach nabierają mocy. Dlatego bez odpowiedniej komunikacji dostosowanej do grupy docelowej ich użycie będzie nieskuteczne. Przepalimy budżet, a co gorsza zrazimy się do narzędzia, które jest tylko wykonawcą naszych poleceń. Kto tak naprawdę poniesie winę za brak efektu – narzędzie czy marketer? Dlatego ważne jest ich umiejętne wykorzystanie, dzięki testowaniu, mierzeniu i stałej optymalizacji.