Elektryzujący digital, czyli… jak w 5 krokach dotrzeć do klientów branży elektrycznej w Internecie

Nie od dziś wiadomo, że niezależnie od branży, w Internecie można znaleźć potencjalnych klientów dla wielu nawet nietypowych produktów. Będzie to o wiele prostsze, jeśli wykorzystamy potencjał narzędzi digitalowych i nowoczesnych możliwości profilowania po intencjach zakupowych i rzeczywistych zachowaniach behawioralnych użytkowników.

Trafić w cel

W kontekście działań digitalowych w branży elektrycznej trzeba dotrzeć do nietypowych targetów. Grupa wyspecjalizowanych osób, które szukają kabli, osprzętu, a nawet nowoczesnych rozwiązań z pewnością nie jest tak ogromna, jak osoby szukające butów na jesień, letnich wakacji, czy nawet lamp do nowego mieszkania. Target specjalistów można jednak wyłapać po ich bardzo nietypowych i wyspecjalizowanych w wąskiej dziedzinie zainteresowaniach online.

Przykład:

Janek remontuje swoje pierwsze mieszkanie, dlatego poszukuje w Internecie lamp, informacji, jaką wybrać taśmę ledową i jak ją zamontować. Wcześniej wyszukiwał informacji o kredycie hipotecznym, a na co dzień pracuje jako sprzedawca.

Jan chętnie ogląda filmiki instruktażowe w temacie instalacji elektrycznych, odwiedza serwisy elektrotechniczne i wpisuje w wyszukiwarkę wyspecjalizowane frazy branżowe. Dodatkowo prowadzi działalność gospodarczą i często porusza kwestie techniczne w dyskusjach na forach i social mediach. W ostatnim czasie szukał również narzędzi technicznych dla profesjonalistów.

Jak widać Janek i Jan to dwie całkiem inne osoby – w kampanii reklamowej dla profesjonalistów komunikat reklamowy trafiłby więc do Jana.

Podobnie, a jednak inaczej…

Oprócz grupy docelowej w branży elektrycznej dominuje model zakupów offline, co z perspektywy digitalowej też jest nietypowe. Sprzedaż w dużej mierze odbywa się poprzez punkty dystrybucyjne ze wsparciem programów lojalnościowych. Zakupy offline funkcjonują podobnie jak w branży budowlanej czy rolniczej i często opierają się na wzajemnych poleceniach użytkowników.

Grupa specjalistów: elektryków, elektrotechników, instalatorów, projektantów, wykonawców staje się coraz bardziej świadomym Klientem i niemniej od innych grup korzysta z wiedzy i możliwości online. Dla marketera w firmie elektrycznej to Internet powinien więc stanowić istotny punkt w dotarciu do potencjalnego klienta. W pierwszej kolejności należy skupić się na działaniach wizerunkowych, zasięgowych, czy też wspierających sprzedaż offline – ale co najważniejsze: spójnych, przemyślanych i mierzalnych.

Jak to zrobić? Dowiedz się,  jak w 5 krokach dotrzeć do klientów branży elektrycznej w Internecie!

  1. Prosty i zachęcający Landing Page

    Znalezienie potencjalnego klienta to dopiero połowa sukcesu. Ważnym elementem każdej kampanii jest jasna, spójna komunikacja oraz odpowiedni Landing Page, czyli miejsce docelowe, do którego trafia użytkownik. Odpowiednio sprofilowany przekaz, pokazujący korzyści, możliwości i dalsze kroki może znacznie zmaksymalizować efekt kampanii w postaci leadów osób zainteresowanych współpracą.

    ASAJ Landing Page

    Elektryzujący digital w 5 krokach! Prosta komunikacja! ASAJ – Landing Page

    https://asaj-korzysci.pl/ 

  2. LinkedIn – dotarcie do profesjonalistów
    Kampanie B2B dla specjalistycznych grup docelowych najlepiej kierować do konkretnych osób, a jeszcze lepiej według ich stanowisk pracy. W tym celu najefektywniej skorzystać z możliwości reklamowych największego serwisu dla profesjonalistów, czyli LinkedIn. To kanał społecznościowy pozwala w bezpośredni sposób dotrzeć do Klientów i nawiązać z nimi relację biznesową. Wykorzystanie formy reklamowej InMail to wysyłka wiadomości, na którą użytkownik może od razu odpowiedzieć. W jednej z naszych kampanii dla branży elektrycznej w tym kanale uzyskaliśmy ponad 300 odpowiedzi.

    Stanowiska, do których docieramy!

    Wykaz przykładowych stanowisk, do których możemy dotrzeć w branży elektrycznej.

     

  3. Budowanie zaangażowanej społeczności
    Współczesny Klient zwłaszcza w wyspecjalizowanej branży potrzebuje kilku punktów styku z produktem, zanim podejmie decyzję zakupową. Dodatkowo użytkownik, który polubił markę, ma z nią codzienny, nie tylko produktowy szybciej i chętniej kupuje, a dodatkowo staje się lojalnym Klientem. Taki efekt można osiągnąć inwestując w profesjonalny content na Facebooku wraz z reklamowym budowaniem zasięgu w grupie potencjalnych odbiorców. Z jednej strony warto postawić na wizerunek ekspercki, a z drugiej stać się częścią codziennej rozrywki branżowej.

    Facebook - Profil Kwant

    Budowanie społeczności w Social Mediach – Facebook – Profil KWANT

    https://www.facebook.com/kwant.hurtownieelektryczne/

  4. Kampania z geolokalizacją na targi
    W poszukiwaniu nietypowych targetów jednego możemy być pewni – potencjalni Klienci z pewnością znajdą się na targach branżowych. Nawet najładniejsze stoisko na pewno nie przyciągnie każdego, dlatego ciekawą alternatywą jest wykorzystanie kampanii display w kanale mobile. Za pomocą banerów możemy w bardzo wąskiej lokalizacji np. obiektu targowego trafić do wszystkich osób, które się tam znajdują. Taką reklamę można wyświetlić w momencie targów oraz kilka dni po nich. To forma bezpośredniego dotarcia po geolokalizacji.
  5. Świadome budowanie zasięgów
    Istotną przewagą kampanii online są możliwości mierzenia efektów, a także ich wykorzystanie. Dodatkowo działania digitalowe można w efektywny sposób przekształcać w rozszerzanie targetów – dzięki takim narzędziom jak:

remarketing – ponowne dotarcie do osób, które pojawiły się na Landing Page, jednak nie wypełniły formularza kontaktowego;
look a like – dotarcie do bliźniaków behawioralnych, czyli osób o podobnych zainteresowaniach do dotychczasowych odbiorców reklam.

To sprawia, że kampania online ma coraz większy zasięg, jednak wciąż w bardzo wąskim, wyspecjalizowanym targecie.

Baza dla e-commerce

Działania online kierowane do elektryków, elektrotechników, projektantów czy też architektów mogą stanowić idealny fundament przyszłych rozwiązań e-commerce w tej branży. Od kilku lat obserwujemy wśród naszych Klientów ogromne zainteresowanie sprzedaży w kanale online. Grupa zaangażowanych w Internecie odbiorców marki wraz z ich intencjami zakupowymi stanowi bardzo perspektywiczną bazę do działań realnie wspierających sprzedaż online.