GEOtarget, czyli precyzyjne dotarcie do wąskich grup docelowych

Zaawansowanie technologiczne narzędzia oraz wiedza na temat użytkowników zwiększyła efektywność promocji w Internecie. Nowinki technologiczne doskonale współgrają z coraz bardziej wygórowanymi oczekiwaniami klientów. Jeżeli, realizując swoją kampanię nie interesuje Cię dotarcie do ogółu, a jedynie wybrane grupy lub nawet jednostki z danego obszaru,  powinieneś zaznajomić się z tematem kampanii kierowanych na konkretną lokalizację.

Chaos reklamowy = tradycyjne podejście do reklamy

Każdy z nas zna miejsca w poszczególnych miastach, które lawinowo zostały „zasypane”, a raczej „zawieszone”, olbrzymimi banerami reklamowymi. Warto odpowiedzieć sobie na pytanie, czy kiedykolwiek i komukolwiek udało się zarejestrować w 100% przekaz takiej reklamy? Oczywiście istnieją wyjątki, które przyciągają naszą uwagę grafiką, niemającą nic wspólnego z istotą kampanii.

Jak wygląda tradycyjne podejście do reklamy, możemy zobaczyć na załączonym obrazku:

Przejeżdżając obok wspomnianych banerów reklamowych, ludzki umysł oraz oczy, nie są w stanie skupić się jednocześnie na reklamowanym produkcie / usłudze oraz przebytej drodze. Według ubiegłorocznego raportu Reklama w przestrzeni publicznej, przeprowadzonego przez Kantar Public dla Good Looking Studio wynika, że aż 69% Polaków jest zdania, że większość tego typu reklam jest nieciekawa i na niskim poziomie. Patrząc na dane, w społeczeństwie panuje przekonanie, że zarówno w przypadku reklam cyfrowych (wyświetlaczy, ekranów) w przestrzeni miasta, jak i reklam wolnostojących, powinno stosować się ich ograniczenia. Ponad 70% badanych uważa, że tego typu reklam jest po prostu za dużo.

W większości przypadków treść wspomnianej reklamy trafi do osób stanowiących zupełnie odmienny target, niż ten na którym zależy reklamodawcom, a pozostała część osób w ogóle nie zwróci na niego uwagi.

Dlaczego zatem nie pójść o krok dalej i nie skorzystać z nowoczesnej technologii reklamowej, dzięki której wyświetlisz reklamę wyłącznie tym użytkownikom, którzy przebywają w określonym rejonie geograficznym bądź konkretnym miejscu, np. na evencie lub w galerii handlowej? Co za tym idzie, nie jest konieczne, abyś wywieszał swoją reklamę na płocie, bądź murze. My zrobimy to za Ciebie i to nie na ogrodzeniu, lecz w Internecie.

Lekarstwo lokalizacyjne = GEOTARGETOWANIE

Jeżeli zechcesz trafić z przekazem do użytkowników z wybranego przez siebie miejsca, którzy wyposażeni są w urządzenia marki np. Samsung – jest to wykonalne. Jeżeli chcesz dotrzeć z kampanią do osób, których interesuje konkretna dziedzina, którzy wykazują podobne intencje zakupowe, bądź są w podobnym wieku – jesteśmy w stanie to zrobić. Prowadzisz e-biznes w branży fashion i chcesz zareklamować swoją markę w konkretnym centrum handlowym? – znajdziemy w nim Twoich potencjalnych klientów. A to wszystko za sprawą technologii, która sprawia, że możemy dotrzeć z precyzyjnym przekazem do określonych, pojedynczych użytkowników.

Aby ułatwić dotarcie do odpowiedniej grupy docelowej wykorzystujemy narzędzie, które pozwala nam ściśle trafiać w wąskie grono użytkowników, wprost zainteresowanych Twoją działalnością / produktem / usługą. Kampania kierowana jest wówczas wyłącznie do osób, które fizycznie były w danym miejscu i czasie. Aby ustalić ich faktyczne umiejscowienia posiłkujemy się informacjami zgromadzonymi dzięki lokalizacji GPS, logowaniu telefonów w określonych nadajnikach, sieci WiFi oraz adresom IP urządzeń użytkowników, na których zapisywany jest unikalny identyfikator. Aby zwiększyć zaangażowanie klienta w odbiór kampanii, należy dobrać odpowiednie parametry targetowania, takie jak:

› demografia,

› zachowania podczas wizyt na stronie,

› zainstalowane aplikacje,

› modele urządzeń mobilnych (rodzaje smartfonów).

Tworzymy tzw. user profiling, który pozwoli na wychwycenie jedynie tych osób, które spełniają założone parametry kampanii.

 

Przykład 1:

Załóżmy, że posiadasz salon samochodowy marki premium i zależy Ci na dotarciu do osób, które poszukują tego typu samochodu. Realizujesz kampanię lokalizacyjną na osiedla o wyższym standardzie, lub kierujesz kreacje do osób, które odwiedziły Twój salon. Na podstawie aplikacji zainstalowanych na urządzeniach mobilnych jesteś w stanie trafić ze swoim przekazem do osób interesujących się tematyką biznesową i finansową, a więc do Twojej grupy docelowej. Po każdym kliknięciu w baner reklamowy użytkownik kierowany jest na landing page, dzięki któremu możesz zaprosić potencjalnego klienta na jazdy testowe lub do odwiedzenia salonu podczas zbliżających się dni otwartych.

 

Przykład 2:

Jeżeli jesteś właścicielem galerii handlowej lub innego obiektu i chcesz zwiększyć w nich ruch, to pierwszym krokiem do działań reklamowych jest dokonanie analizy offline poruszania się klientów między obiektami w danym mieście bądź na określonym obszarze. Dodatkowo informacje o zachowaniach osób w świecie realnym uzupełniamy o dane na temat ich zachowań i intencji zakupowych w Internecie. Tak bogato sprofilowane grupy docelowe, stanowią podstawę do stworzenia precyzyjnej strategii komunikacji oraz personalizowania komunikatów.

Odpowiednio dobrana kreacja oraz przekaz sprawią, że reklama będzie zachętą do odwiedzenia Twojego obiektu. Wykorzystana wiedza offline przełoży się na działania online, czyniąc kampanię bardziej skuteczną. Drugą opcją jest skierowanie kampanii do osób, które złożyły już wizytę w Twojej galerii, zachęcając ich rabatem w określonych sklepach bądź korzyścią z udziału w jakimś evencie. Niezależnie od wybranej opcji, generujesz w ten sposób dodatkowy ruch w swoim obiekcie, który przekłada się na lojalność klientów i zwiększone zyski sklepów oraz całej galerii.

Kampania lokalizacyjna obejmować może każde terytorium – kraje, regiony, miasta, dzielnice, jak również konkretne punkty na mapie oraz adresy. Szerokie kierowanie warto segmentować na mniejsze, aby efektywnie zarządzać budżetami i optymalizować kampanie.

Należy jednak pamiętać, że to trafny przekaz stanowi sedno dobrego geotargetowania. Jeżeli odpowiednio dobierzemy treści i połączymy z efektywną kreacją graficzną, nasza kampania zostanie nie tylko zauważona, ale i zapamiętana przez odpowiedniego odbiorcę, w odróżnieniu od banera wywieszonego przy drodze.

 

Jeżeli jesteś zainteresowany dotarciem do klientów na określonym obszarze – napisz do nas!

hello@juagencja.pl