Kto i dlaczego powinien rozważyć zlecenie działań profesjonalistom?

Celem klientów oraz agencji reklamowych jest odniesienie sukcesu w biznesie. Sukcesem tym może być współpraca.

Przewagi agencji nad samodzielnym działaniem

Nad zleceniem realizacji kampanii profesjonalistom powinien zastanowić się każdy, kto nie planuje przeznaczać dużych środków na budowę własnych struktur i co więcej – nie zamierza stale w nie inwestować. Dla przykładu: specjalista od SEM-u niekoniecznie będzie biegły w kampaniach programatycznych i programach afiliacyjnych, a jego wiedza, nieodświeżana w sposób systematyczny, w pewnym momencie utraci termin ważności. Jeżeli nie jesteśmy dużym e-commercem lub naszego budżetu nie zasilił właśnie inwestor, najlepszym rozwiązaniem będzie outsourcing. W profesjonalnej agencji specjaliści posiadają szersze spojrzenie na świat digitalu, ponieważ zrealizowali już sporo kampanii, rozwiązując niejeden problem, wykazując przy tym ambitne KPI-e. Ponadto każda dobra agencja inwestuje w aktualizacje wiedzy swoich pracowników, dzięki czemu są oni zawsze na bieżąco z trendami i nowościami.

Jak wybrać odpowiednią agencję?

Najlepszym wyborem będzie agencja, która posiada na pokładzie grono specjalistów z zakresu, który ma kluczowy wpływ na rozwój naszego biznesu. Równie istotnym elementem jest własne zaplecze technologiczne. Nie każda agencja może się nim pochwalić, ale jeśli zdecydujemy się na taką, która korzysta z własnych narzędzi – łatwiej będzie nam zbudować przewagę nad konkurencją.

Jakich raportów oczekiwać od agencji w przypadku podjęcia współpracy?

Gdy zdecydujemy się na konkretną agencję, poza raportowaniem podstawowych wskaźników, takich jak zasięgi, impresje, konwersje, odniesienie do KPI itd., powinniśmy wymagać raportowania wskaźników obrazujących wzrost przychodów/zysków/skali naszego biznesu. Agencje bardzo często w swoich raportach wykazują wzrosty z generowanych przez siebie kampanii, które są wynikiem „przejęcia” części ruchu organicznego. Może dojść do sytuacji w której agencja pochwali się wspomnianymi wygenerowanymi wzrostami, a nasz biznes wciąż będzie stał w miejscu.

Istotnym elementem jest również wskaźnik retencji naszych klientów. Jeżeli klienci dokonali w naszym e-sklepie zakupu wyłącznie raz i nie powracają (a nie wynika to ze specyfiki naszego produktu/usługi), należy wówczas zastanowić się wspólnie z agencją, co jest tego przyczyną i jak temu przeciwdziałać.

 

Mateusz Jeżyk, Head of Business Development w JU:

Mateusz Jeżyk – z reklamą związany od ponad 10 lat. W JU: stoi na czele zespołu odpowiedzialnego za działania e-commerce. Współpracuje z takimi Klientami, jak: Porsche Inter Auto Polska, Recman, PROSTO, Ombre, TUI. Jak mówi o sobie: “Lubię stawiać sobie ambitne cele, dlatego KPI klienta nakręcają mnie do działania”.

Kontakt:
tel.: 504 146 300
e-mail: m.jezyk@juagencja.pl