Ogary poszły w… digital!

Polowanie kojarzy nam się z widowiskową staropolską tradycją i zakłada tropienie oraz pozyskiwanie leśnej zwierzyny. A gdyby tak zerwać z tradycją i wytropić porzucone koszyki zakupowe w e-sklepie i pozyskać nowych użytkowników, przywracając ruch na stronach internetowych? – Po prostu zapolować na niesfinalizowane zakupy w sklepie internetowym.

Tradycja, czy nowoczesność?

Coraz więcej naszych rodaków przekonuje się do tego, aby robić zakupy w Internecie. Kiedy przyjrzymy się sklepom internetowym, zdamy sobie sprawę, iż w porównaniu z tradycyjnymi sklepami stacjonarnymi, oferują konsumentom większą możliwość wyboru oraz charakteryzują się znaczną wygodą. Walka o klienta w e-świecie staje się zatem coraz bardziej zacięta, ze względu na rosnącą dojrzałość rynku.

Aby przetrwać w jungli digitalu, prowadząc własny e-biznes należy pamiętać o odpowiednio dobranej, skutecznej strategii marketingowej, aby dodać swojej marce charakteru, oraz zwiększyć sprzedaż sklepu internetowego. Niestety, nawet najlepszym z najlepszych doskwiera pewien problem. Jak się okazuje, twardym orzechem do zgryzienia jest rezygnacja klienta z zakupu produktów już na etapie finalizowania zamówienia. Wbrew pozorom, można temu zaradzić w prosty sposób. Po prostu E-mail retargeting.

Na początku było słowo

E-mail retargeting dla niektórych może brzmieć niezrozumiale. Czym jest i „z czym się to je”? Retargeting to nic innego jak narzędzie, które wykorzystujemy, aby zwiększyć konwersję wśród anonimowych użytkowników, którzy odwiedzili Twoją witrynę, nie wykonali żadnej akcji, bądź wykazują zainteresowanie konkretnym produktem z Twojej oferty, dodali go do koszyka zakupowego, lecz zrezygnowali z opcji „dokonaj zakupu”, pozostawiając zebrane towary na pastwę internetowego losu… .

Diabeł tkwi w szczegółach

Sposób działania i wykorzystania e-mail retargetingu jest bardzo podobny do standardowego remarketingu. Drobna różnica polega na tym, że zamiast wyświetlenia użytkownikom standardowych banerów display z odpowiednio dopasowaną reklamą, zostaje wysłany e-mail z przypomnieniem o niedokończonym zakupie i porzuconym koszyku w Twoim sklepie internetowym.

Spersonalizowany przekaz może zostać wysłany tuż po opuszczeniu strony przez użytkownika, lub w takich odstępach czasu jak np.: po jednej godzinie, po jednym dniu, bądź po 2-3 dniach. Zdefiniowanie częstotliwości leży po Twojej stronie, lecz nie zapominajmy o tym, że ceny produktów oraz ich branże mają ścisły związek z wysyłką wiadomości mailowej. Otóż, aby pozostawić klientowi więcej czasu na podjęcie decyzji w sprawie sfinalizowania zakupu, e-mail retargetingowy dot. tańszego produktu, pozostawionego w koszyku zakupowym zostanie wysłany wcześniej, niż ten, który dotyczyć będzie produktu droższego.

Każda wiadomość natomiast zawierać może kreacje, dodatkowo wzbogacone o propozycję skorzystania z promocji lub otrzymania innych korzyści po dokonaniu zakupu, np. w formie kilkuprocentowego rabatu, bądź darmowej dostawy. Komunikaty tego typu, z silnym przekazem w stronę użytkownika, stanowią nie tylko swego rodzaju „wabik”, ale są częścią strategii pozyskiwania  nowych klientów.

Takie mechanizmy jak dodatkowa zniżka, kod rabatowy, czy darmowa dostawa, często są wystarczającą zachętą do tego, aby użytkownik sfinalizował sprzedaż i dokonał zakupu!

Jak to jest zrobione?

Działanie retargetingu opiera się na popularnych plikach cookies, czyli tzw. ciasteczkach. Pliki te nie zawierają żadnych danych wrażliwych, takich jak imię i nazwisko, czy adres, ale są niezbędnym elementem do uruchomienie kampanii retargetingowej. Specjalnie wygenerowany kod identyfikuje użytkowników, którzy wchodzą na stronę WWW. Następnie wspomniany plik cookie, zostaje sparowany z adresem e-mail i w konsekwencji użytkownik otrzymuje wiadomość na swoją skrzynkę.

Ale to jeszcze nie wszystko…

Aby maksymalnie wykorzystać dodatkowe możliwości na powiększenie Twoich zysków, idealnym rozwiązaniem będzie utworzenie inteligentnego modelu zachowań klienta oraz wdrożona spersonalizowana rekomendacja produktów! Mało kto wie, że wykorzystując technologię Al, w łatwy sposób można zachęcić klienta do nabycia nieco droższego, lecz w pełni odpowiadającego jego preferencjom, produktu z Twojego asortymentu, czego efektem będzie wzrost wartości całego zamówienia. Stosowanie tej techniki sprzedaży wiąże się często z działaniem cross-sellingowym, polegającym na zachęceniu użytkowników do kupna nie tylko droższych, lecz także innych, uzupełniających produktów, dostępnych w sklepie online. Wykorzystując działania tego typu, wysyłając e-maila retargetingowego z informacją o „porzuconym koszyku”, dodatkowo w wiadomości można zamieścić takie zwroty jak: „produkty podobne”, czy „inni kupili również”, co odpowiednio wpłynie na dynamikę Twojej sprzedaży.

Od strony technicznej:

Drogo, tanio, okazyjnie, pewnie

Czy retargeting jest skuteczny? Czy retargeting jest niedrogi? Czy zwrot z inwestycji z tego kanału jest wyższy, niż w przypadku innych kampanii? I na koniec: czy potrzebuję e-mail retargetingu? W zasadzie na wszystkie powyższe pytania można odpowiedzieć w jeden sposób: TAK.

Skuteczność e-mail retargetingu ma związek z Twoją pewnością. O co dokładnie chodzi? Twój użytkownik – nazwijmy go użytkownik-klient, otrzymuje spersonalizowaną wiadomość, a Ty masz pewność, że właśnie on i wyłącznie on ją otrzyma. Wygenerowany e-mail trafi do zainteresowanych użytkowników, którzy mieli styczność z Twoją witryną. Dodatkowo masz pewność, że tego typu kampania będzie rozliczana w sposób bardzo korzystny dla Ciebie, bowiem oparta jest o model efektywnościowy, a zwrot z inwestycji jest zdecydowanie wyższy w porównaniu do innych kanałów prowadzenia kampanii. Na podstawie przeprowadzonych kampanii retargetingowych odnotowaliśmy, że średnia wartość zamówienia po trzech miesiącach wzrasta nawet o 20%, a konwersja wśród osób, które kliknęły w maila, już po miesiącu jest większa o 100%.

Jeżeli planujesz długofalowe działania marketingowe swojej marki, zdecydowanie powinieneś skorzystać z usługi e-mail retargetingu. Niezależnie od tego czy prowadzisz e-biznes, czy inny rodzaj działalności w Internecie, bowiem…

E-mail retargeting to nie tylko e-commerce…

… ale również inne sektory i przestrzenie online. Jakie? Choćby takie, jak np. działalność employer brandingowa B2B. Rynek pracy z roku na rok staje się coraz bardziej innowacyjny, ponadto Internet daje większe możliwości w dotarciu do potencjalnych przyszłych pracowników oraz miejsce gdzie precyzyjnie można dopasować działania do grupy docelowej. E-mail retargeting zaprowadzi Cię do Twoich pracowników, a Twoich przyszłych pracowników sprowadzi do Ciebie.

And the winner is…

W naszej grupie operacyjnej wykorzystujemy technologię, dzięki której docieramy do użytkowników, którzy nie sfinalizowali transakcji online, tym samym pomagamy odzyskać porzucone koszyki.

Jeżeli jesteś zainteresowany odzyskiwaniem utraconego ruchu na stronie WWW, czy sprzedaży w e-sklepie i chcesz dokładnie sprawdzić jak wygląda polowanie online, napisz do nas!

hello@juagencja.pl