Potęga Google Ads i Landing Page jako Never Ending Story

Jakie działania należy podjąć, aby precyzyjnie trafić do konkretnej grupy docelowej, tym samym spotęgować ruch, wzrost sprzedaży oraz liczbę leadów? Odpowiedź na to pytanie jest prosta – musimy pamiętać o zmianach w świecie marketingu, przekonać się do nich i stopniowo przyzwyczaić, a co najważniejsze – zaufać potencjale, jaki daje nam Google.

Google Ads to nie tylko wyszukiwarka

System reklamowy Google jest dostępny na polskim rynku od 16 lat i często kojarzy się wyłącznie z linkami sponsorowanymi w wyszukiwarce. Trzeba jednak zauważyć, że obecnie jest to potężne, jak nie najpotężniejsze narzędzie reklamowe, za pomocą którego możemy zaplanować oraz zrealizować zaawansowane kampanie online.

W jednym miejscu mamy możliwość skorzystania  z takich kanałów jak search, display, e-mail, video, na kampaniach remarketingowych kończąc, a mnogość dostępnych formatów reklamowych bije na głowę konkurencję.

Tak szeroki wachlarz produktów marketingowych dostępnych w jednym  miejscu powoduje, że Google Ads to narzędzie, które pozwala na prowadzenie efektywnych kampanii cross-channel.

Stosując w praktyce model See ⇒ Think ⇒ Do ⇒ Care, za pomocą Google Ads jesteśmy w stanie dotrzeć z reklamą na każdym etapie cyklu życia użytkownika w internecie.

Landing page – Never Ending Story

Tworząc strategię marketingową online dla produktu bądź usługi, należy pamiętać o stronie docelowej, na którą trafia finalnie użytkownik po zetknięciu się z reklamą. Niestety nie istnieje lista  rzeczy, których zastosowanie gwarantuje, że nasze „drzwi” do koszyka będą w 100% skuteczne i każdy użytkownik, który trafia na naszą stronę dokona zakupu. Landing Page jako kolejny krok w ścieżce prowadzącej do konwersji powinien być poddany ciągłej optymalizacji podobnie jak ma to miejsce w przypadku kampanii reklamowych. Główną zasadą jaką powinniśmy się kierować przy optymalizacji współczynnika konwersji jest niekończące się testowanie jego elementów.

Przystępując do optymalizacji powinniśmy zidentyfikować elementy naszej strony docelowej, które mają realny wpływ na konwersję. Wykorzystując narzędzia tj. Google Analytics w połączeniu z Google Optimize jesteśmy wstanie w bardzo szybki i prosty sposób przygotować testy A/B i od razu zacząć zbierać dane.

Główną zasadą jaką powinniśmy się kierować przy optymalizacji współczynnika konwersji jest niekończące się testowanie jego elementów.

Ważne jest także to, aby nie testować zbyt wielu elementów jednocześnie ponieważ otrzymane dane będą obarczone dużym błędem, a w myśl zasady „garbage in garbage out” wnioski jakie wyciągniemy z przeprowadzonych testów będą błędne.