NIE potrzebujesz SEO, jeśli… poznaj 7 powosigninlockerdów!

Świat oszalał na punkcie SEO. Mówi się, że Search Engine Optimization to absolutny must have w branży e-commerce. Każdy sklep internetowy, którego celem jest promocja w sieci i dotarcie do bardzo szerokiego grona potencjalnych klientów, powinien zainwestować środki finansowe, by uzyskać widoczność w naturalnych wynikach Google.

W sytuacji, w której pojęcie optymalizacji strony pod wytyczne wyszukiwarki jest coraz lepiej rozumiane, a na działania SEO zarówno mali, jak i duzi gracze przeznaczają coraz więcej środków, Ty uważasz. że nie jest ci ono do niczego potrzebne i doskonale poradzisz sobie na rynku bez takich rewelacji.

Powiedzmy sobie szczerze: jeżeli nie jesteś konstruktorem samochodu elektrycznego o zasięgu ponad 500 km lub nie zajmujesz się konstrukcją rakiet, które potrafią samodzielnie wrócić z orbity na ziemię – nie brak ci odwagi. Wchodzisz w poczet naprawdę wąskiego i elitarnego grona sceptycznych przedsiębiorców, którzy „nie dadzą sobie mydlić oczu agencjom reklamowym”.

Odkryjmy najbardziej prawdopodobne przyczyny, dla których możesz uważać, że Twoja firma NIE potrzebuje SEO.

Powód 1: nie chcesz lub nie potrzebujesz nowych klientów

Jak pewnie zauważyłeś, wielu klientów ma dziś bardzo wygórowane wymagania. Chcą kupować tanio i szybko, najlepiej załatwiając wszystko bez wychodzenia z domu. Nieustannie dzwonią, wysyłają maile, dopytują o produkty, domagają się wymiany towaru… generalnie zawracają Ci głowę! Taki nadgorliwy klient to dla Ciebie duży problem, dlatego zwyczajnie nie chcesz go w swoim sklepie.

Tymczasem Twoja konkurencja ma na ten temat odmienne zdanie: każdy nowy użytkownik odwiedzający stronę internetową traktowany jest jako potencjalny klient. Odpowiednio skonstruowana kampania SEO, targetowana na konwertujące słowa kluczowe związane z działalnością twojego biznesu, to doskonały sposób na przyciągnięcie na stronę nowych użytkowników, którzy aktualnie poszukują tego, co możesz im zaoferować.

Źródło: Google Analytics

 

Powód 2: twierdzić, że SEO nie sprzedaje

Trudno z Tobą polemizować, bowiem takie stwierdzenie można wysnuć jedynie na bazie własnych, wnikliwych badań i surowych danych statystycznych. W innym przypadku tego typu opinia może powstać chyba jedynie na podstawie wróżb i czarnej magii, z czym nie chcemy mieć do czynienia…

Zamiast na domysłach skupmy się jednak na faktach, a te jasno wskazują, że SEO plasuje się w ścisłej czołówce działań marketingowych z największym ROI (zwrotem z inwestycji).

Źródło: https://www.marketingcharts.com/featured-76751

Cytując Search Engine Journal – 93% of online experiences begin with a search engine. Nie bagatelizuj potęgi wyszukiwarki internetowej. Niewykorzystywanie jej potencjału to zwyczajny strzał w kolano. Rezygnując z narzędzi SEO – odcinasz się od ogromnego wolumenu użytkowników, którzy każdego dnia wyszukują konkretne frazy kluczowe w wyszukiwarce. SEO to inwestycja, która może przynieść Twojej firmie wymierne, bardzo namacalne korzyści.

 

Powód 3: nie dbasz o rentowność swojej firmy

Nie każdy jest fanem oszczędzania i wybierania najbardziej efektywnych i zyskownych rozwiązań promocyjnych. Nie każdy też musi zgadzać się na inwestowanie swoich pieniędzy tylko po to, by uzyskane efekty przyniosły mu tych pieniędzy jeszcze więcej. Można prowadzić biznes just for fun, dokładając do niego to i owo co jakiś czas.

SEO jak każda inna gałąź marketingu wymaga wkładu finansowego, jednak systematyczne i przemyślane działania w wyszukiwarce internetowej mogą przynieść nie tylko zwrot zainwestowanych pieniędzy, ale i stać się głównym źródłem rentowności Twojego biznesu.

Źródło: Google Analytics

SEO gwarantuje efekty w wymiarze długofalowym. Z czasem nakłady na kampanię promocyjną w wyszukiwarce zwrócą się z nawiązką. Zwróć uwagę na to, że wyniki organiczne w wyszukiwarce nie pobierają opłaty za pojedyncze kliknięcia. Zatem nieważne, czy użytkownik wyszukiwarki odwiedzi naszą stronę raz czy sto razy. Za wynik organiczny nie zapłacisz NIC!

 

#4 Nie zależy Ci na prześcignięciu konkurencji

Nieważne, że internauci poszukujący Twoich (tak, Twoich!) produktów lub usług trafiają do konkurencji, której strona wyświetla się jako jedna z pierwszych pozycji rankingu wyszukiwania w Google. Nieważne, że Twoja konkurencja dynamicznie się rozwija i znajduje nowe sposoby na zainteresowanie ofertą potencjalnych klientów. Ważne, że Twój biznes ma niewielu lecz wiernych klientów, na których zawsze możesz polegać i dzięki którym „jakoś uda się związać koniec z końcem”.

Dzięki szerokim predyspozycjom dotarcia do użytkowników wyszukiwarek internetowych, SEO pozwoli Ci wyróżnić się i wypromować wśród konkretnej grupy docelowej. SEO jako optymalizacja stron internetowych pozwoli Ci również przygotować swój serwis tak, by nie tylko pokazywał się na wybrane frazy kluczowe na pierwszej stronie w Google, ale i wyeksponował Twoją wyjątkową ofertę produktów lub usług.

Podsumowując, strategiczne działania SEO pozwolą Twojej firmie na szybką adaptację do dynamicznie zmieniających się warunków w sieci, oferując klientom lepsze rozwiązania niż te dostępne u Twoich konkurentów. Zapamiętaj, że 81% użytkowników używa wyszukiwarki zanim dokona zakupu. Dlatego dotarcie do tej konkretnej grupy użytkowników może być kluczem do stałego i dynamicznego wzrostu Twojego biznesu.

 

#5 Nie wierzysz w moc wyszukiwarki internetowej

Do tej pory jedyną formą promocji twojej firmy były ulotki rozdawane na ulicach, ogłoszenia przyklejane na  słupie ogłoszeniowym i od czasu do czasu – reklama w lokalnej prasie. Nic dziwnego, że nie dopuszczasz do siebie myśli o tym, jakoby istniało bardziej skuteczne narzędzie dotarcia do klienta.

Co powiesz na to, że wyszukiwarka Google w Polsce w roku 2017 posiadała 97,73% udziałów w rynku wyszukiwarek internetowych?

Źródło: http://gs.statcounter.com/search-engine-market-share/all/poland/#yearly-2017-2017-bar

Nieważne zatem, jaką masz opinię o Google. Dominacja tej wyszukiwarki na rynku – zarówno polskim, jak i globalnym nie podlega dyskusji. Dlatego, jeżeli chcesz zaistnieć w wynikach wyszukiwania, lepiej szybko przeproś się z gigantem z Mountain View i zaplanuj swoje działania tak, by GoogleBot polubił Twoją stronę internetową.

Źródło: http://www.infographics4marketing.net/2017/03/global-search-engine-market-share-2017.html

Aby jeszcze lepiej zobrazować skalę działalności wyszukiwarki, warto mieć na uwadze fakt, że dziennie wyszukiwarka Google przetwarza ponad 3,5 miliarda zapytań, zatem zdecydowanie warto by część z nich dotyczyła produktów i usług, które możesz zaoferować swoim klientom.

 

#6 Nie dbasz o stałą promocję swojej firmy / marki

Twoim zdaniem klienci, którzy raz usłyszeli o twojej firmie zapamiętają ją do końca życia? Gratulujemy! Twoje usługi muszą być na naprawdę wysokim poziomie, zatem nie marnuj czasu na akcje promocyjne i zwiększanie zasięgu swojej marki.

Niemniej jednak, jeśli nie należysz do grona tych szczęśliwców, których produkt nie wymaga promocji, to SEO jest dla ciebie idealnym rozwiązaniem.

Strategia ukierunkowana na precyzyjnie dobrane frazy kluczowe oraz przemyślany proces optymalizacji Twojej strony internetowej pozwoli na dynamiczny i stały wzrost indeksacji serwisu w wynikach wyszukiwania. Im więcej fraz kluczowych znajdzie się w indeksie wyszukiwarki Google tym większe prawdopodobieństwo tego, że Twoją stronę odnajdą potencjalni klienci.

 

#7 Uważasz, że w wynikach wyszukiwania nie ma już dla ciebie miejsca

Internet to dla ciebie hermetycznie zamknięte pudełko, które pomieści tylko ograniczoną liczbę stron, zatem uważasz, że nie ma w nim już miejsca na Twój biznes?

Nic bardziej mylnego! Bowiem nawet relatywnie mały gracz na rynku może doskonale radzić sobie w wynikach wyszukiwania w swojej branży.

Mimo, że Google od czasu do czasu lubi wprowadzać zmiany i zamiast 10 organicznych wyników na stronie wyszukiwania wyświetla ich, np. 7 to w każdej branży znajdzie się miejsce na Twoją witrynę. Google to wyszukiwarka stale ucząca się i zmieniająca się, której zadaniem jest wyświetlanie użytkownikom jak najlepszych wyników, dopasowanych do intencji wyszukującego. W związku z tym cały czas poszukuje witryn, które doskonale odpowiadają na konkretne zapytania.

Pamiętaj, że Twoja konkurencja nie śpi, dlatego praca nad serwisem powinna stanowić stały element w strategii rozwoju, nie tylko wizerunkowej, ale i zwiększającej potencjał biznesowy firmy.

Twój produkt zaprezentowany w sposób unikalny, a jednocześnie oferujący użytkownikowi pełne spektrum niezbędnych informacji może z powodzeniem stanąć w szranki z największymi graczami w branży i pozycjonować się na bardzo konkurencyjne słowa kluczowe.