Trendy e-handlu 2019

W dobie e-commerce nie raz słyszymy, że nadchodzi rychły koniec sklepów stacjonarnych. Spadki sprzedaży w rynku tradycyjnym wymuszają na markach działających wyłącznie w sklepach stacjonarnych wejście do internetu. Zresztą wiele marek już dobrze zadomowiło się w sieci i ich przychody zaczynają przewyższać te generowane przez stacjonarny retail. Praktycznie każda znana marka weszła już do sieci albo właśnie do niej wchodzi.

Światy rzeczywisty i online przenikają się i dziś nie możemy mówić o podziale na klientów sklepów stacjonarnych i internetowych, bo każdy, kto kupuje w sklepie tradycyjnym, może w danym momencie wejść do internetu i online sprawdzić dostępność lub cenę produktu. Możliwość ta daje konsumentom swobodę wyboru i zakupów, ponieważ możemy kupować 24 godziny na dobę przez cały tydzień. Zakaz handlu w niedzielę, nie obejmuje bowiem e-sklepów.

Technologia pomaga, a nawet nieco zmusza retail do zmian. Dzięki najnowszym rozwiązaniom marki mogą dotrzeć do klientów różnymi kanałami online. Jest to również dobry sposób na poznanie swojego klienta.

Najistotniejszymi informacjami, jakie marki chcą zdobywać, są zainteresowania i intencje zakupowe. Dzięki tej wiedzy możliwe jest precyzyjne docieranie do osób w momencie pojawienia się potrzeby w kanałach, w których są aktywni.

Dziś to klient jest w centrum zainteresowania, dlatego od marek wymaga się ciekawej i kreatywnej komunikacji, dopasowanej i angażującej klientów. Dzięki danym i sztucznej inteligencji możemy podnosić efektywność działań marketingowych. Możemy wyświetlać reklamy dotyczące niedawno oglądanego produktu, jak również rekomendować komplementarne lub podobne. Pokazywane są coraz częściej opinie i oceny innych użytkowników na temat poszukiwanej oferty, co również wpływa niekiedy na decyzje o zakupie. Wszystkie działania odbywają się w czasie rzeczywistym, dlatego prowadzą one do sfinalizowania zakupu. Najistotniejszym trendem w retailu i e-commerce jest synergia kreatywności oraz doświadczenia technologicznego, które pozwalają zwiększać ruch i sprzedaż w e-sklepie, a tym samym powiększać rozpoznawalności i zyski marek.