
Wykorzystanie mediów w dobie pandemii vs strategia komunikacji
Z powodu obecnej sytuacji, związanej z pandemią koronawirusa, konsumpcja niektórych mediów znacznie wzrosła a innych zmalała. Jak zatem prowadzić odpowiednią strategię komunikacji oraz co stanowi jej istotę?
Każde pokolenie ma własny czas…
Global Web Index przeprowadził ankietę wśród internautów w wieku 16-64 lat. Wszystko po to, aby dowiedzieć się, jak pandemia COVID-19 zmieniła nastawienie do mediów przedstawicieli poszczególnych pokoleń – pokolenia Baby Boomers, Pokolenia X, Milenialsów oraz Pokolenia Z. Do poszczególnych danych oraz odpowiedniej strategii marek odniosła się Dominika Dycha, nasza Head of Business Development.
Spójrzcie sami!
W strategii komunikacyjnej marek, a co za nią idzie w strategii mediowej jednym z najistotniejszych elementów jest nasz odbiorca – osoba, która zainteresuje się naszym produktem lub usługi i w konsekwencji zdecyduje się na zakup. Kiedy konsumenta stawiamy w centrum trudno mówić o działaniach B2B czy B2C – istotą w samej strategii staje się komunikacja z człowiekiem, czyli H2H.
Nasz odbiorca i wszystko, co z nim związane powinien stać się podstawą w tworzeniu strategii. Interesują nas jego zainteresowania zawodowe i hobbystyczne, dotychczasowe decyzje konsumenckie, co robi w wolnym czasie, jaki jest jego status społeczny, gdzie mieszka, co i gdzie czyta (tzw. media consumption), a także w jakim jest wieku.
Okazuje się, że wiek, a właściwie grupa wiekowa konsumenta ma istotny wpływ na dobór kanałów mediowych, w których będziemy się komunikować. Komunikacja jest skuteczna wtedy, gdy trafia do odbiorcy, a droga do niego zapisana jest w kanale, który do niego najbardziej przemawia i liczą się tutaj zarówno argumenty racjonalne, jak i emocjonalne.
Infografiki jasno wskazują, że na wszystkie grupy pokoleniowe największy wpływ mają kanały online (w szczególności video online), jednak można prześledzić znaczący wzrost video w coraz młodszej grupie odbiorców i stopniowe zanik zainteresowania kanałami prasowymi w formie elektronicznej). Warto też zwrócić uwagę na liczebność kanałów, które dana grupa konsumuje pow. 30%, co jasno wskazuje, że milenialsi i przedstawiciele generacji „Z” są grupą „multikanałową” i często jednocześnie są aktywni w więcej niż jednym kanale (badania wykazują, że 28 proc. kontaktów użytkownika z reklamami telewizyjnymi odbywa się przy jednoczesnym korzystaniu z telefonu).
(źródło: Pokolenie „Y” tzw. Milenialsi to osoby urodzone w latach 1980 – 2000, a pokolenie „X” w latach 1961-1979 – „Milenialsi zarządzają” Chip Espinoza, Joel Schwarzbart).
Dominika Dycha – odpowiada za rozwój biznesu w kompleksowych projektach digitalowych, zarządza zespołem sprzedaży, który specjalizuje się w pozyskiwaniu Klientów w branżach B2B. Ma na koncie współpracę z największymi spółkami w Polsce m.in. z grupą Synthos, DB Schenker czy Rossmann.
Napisz i daj się poprowadzić! d.dycha@juagencja.pl