Wykorzystanie mediów w dobie pandemii vs strategia komunikacji

Z powodu obecnej sytuacji, związanej z pandemią koronawirusa, konsumpcja niektórych mediów znacznie wzrosła a innych zmalała. Jak zatem prowadzić odpowiednią strategię komunikacji oraz co stanowi jej istotę?

Każde pokolenie ma własny czas…

Global Web Index przeprowadził ankietę wśród internautów w wieku 16-64 lat. Wszystko po to, aby dowiedzieć się, jak pandemia COVID-19 zmieniła nastawienie do mediów przedstawicieli poszczególnych pokoleń – pokolenia Baby Boomers, Pokolenia X, Milenialsów oraz Pokolenia Z. Do poszczególnych danych oraz odpowiedniej strategii marek odniosła się Dominika Dycha, nasza Head of Business Development.

Spójrzcie sami!

Wykorzystanie mediów przez poszczególne pokolenia. Żródło: Global Web Index

W strategii komunikacyjnej marek, a co za nią idzie w strategii mediowej jednym z najistotniejszych elementów jest nasz odbiorca – osoba, która zainteresuje się naszym produktem lub usługi i w konsekwencji zdecyduje się na zakup. Kiedy konsumenta stawiamy w centrum trudno mówić o działaniach B2B czy B2C – istotą w samej strategii staje się komunikacja z człowiekiem, czyli H2H.

Nasz odbiorca i wszystko, co z nim związane powinien stać się podstawą w tworzeniu strategii. Interesują nas jego zainteresowania zawodowe i hobbystyczne, dotychczasowe decyzje konsumenckie, co robi w wolnym czasie, jaki jest jego status społeczny, gdzie mieszka, co i gdzie czyta (tzw. media consumption), a także w jakim jest wieku.

 

Okazuje się, że wiek, a właściwie grupa wiekowa konsumenta ma istotny wpływ na dobór kanałów mediowych, w których będziemy się komunikować. Komunikacja jest skuteczna wtedy, gdy trafia do odbiorcy, a droga do niego zapisana jest w kanale, który do niego najbardziej przemawia i liczą się tutaj zarówno argumenty racjonalne, jak i emocjonalne.

Infografiki jasno wskazują, że na wszystkie grupy pokoleniowe największy wpływ mają kanały online (w szczególności video online), jednak można prześledzić znaczący wzrost video w coraz młodszej grupie odbiorców i stopniowe zanik zainteresowania kanałami prasowymi w formie elektronicznej). Warto też zwrócić uwagę na liczebność kanałów, które dana grupa konsumuje pow. 30%, co jasno wskazuje, że milenialsi i przedstawiciele generacji „Z” są grupą „multikanałową” i często jednocześnie są aktywni w więcej niż jednym kanale (badania wykazują, że 28 proc. kontaktów użytkownika z reklamami telewizyjnymi odbywa się przy jednoczesnym korzystaniu z telefonu).

(źródło: Pokolenie „Y” tzw. Milenialsi to osoby urodzone w latach 1980 – 2000, a pokolenie „X” w latach 1961-1979 – „Milenialsi zarządzają” Chip Espinoza, Joel Schwarzbart).

 

 

 

Dominika Dycha – odpowiada za rozwój biznesu w kompleksowych projektach digitalowych, zarządza zespołem sprzedaży, który specjalizuje się w pozyskiwaniu Klientów w branżach B2B. Ma na koncie współpracę z największymi spółkami w Polsce m.in. z grupą Synthos, DB Schenker czy Rossmann.

Napisz i daj się poprowadzić! d.dycha@juagencja.pl